ردمی نوت ۱۵ پرو پلاس چه تاریخی رونمایی می‌شود؟ + تصاویر گوشی ایرانسل خبر قطع اینترنت درصورت افزایش‌نیافتن تعرفه‌ها را تکذیب کرد ویدئو | ربات انسان‌نمای Figure 02 حالا مثل اپتیموس تسلا می‌تواند لباس‌ها را تا کند نوآوری‌های جراحی و هوش مصنوعی در درمان سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت ارتباطات: اگر شیار سیم‌کارت از آیفون حدف شود، eSIM را فعال خواهیم کرد مشکل اصلی ربات‌های انسان‌نما چیست و محققان برای رفع آن چه باید بکنند؟ آیا گوگل بالأخره مجبور می‌شود مرورگر کروم را بفروشد؟ مدیرعامل ایرانسل: اگر تعرفه‌ها افزایش نیابد، باید منتظر قطعی‌های موقت اینترنت باشیم مایکروسافت در فروشگاه ویندوز سیاست جدیدی را پیش خواهد گرفت معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: وعده رئیس‌جمهور برای رفع فیلترینگ در مسیر اجرا قرار دارد در آپدیت نرم‌افزاری جدید اپل، یک قابلیت محبوب به اپل واچ برگشته است معرفی بازی اسکی Grand Mountain Adventure + لینک دانلود اندروید و IOS آیا دوباره به عصر گوشی‌های تاشو بر می‌گردیم!؟ چینی‌ها می‌خواهند یک ربات انسان‌نما با رحم مصنوعی بسازند نسخه اولیه دستیاران هوش مصنوعی دستگاه‌های اجرایی کشور معرفی شد اولین تصاویر غیررسمی از گلکسی S25 FE + مشخصات هشدار بانک ملی درباره انتشار بدافزار در پوشش به‌روزرسانی «بام» و «بله» اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اربعین ۱۴۰۴ هوش مصنوعی چطور باعث مارپیچ توهم می‌شود؟ ایرپادهای اپل به قابلیت ترجمه زنده مجهز می‌شوند
سرخط خبرها

نقش هوش هیجانی در کسب وکار چیست؟

  • کد خبر: ۵۹۵۷۶
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
نقش هوش هیجانی در کسب وکار چیست؟
برخلاف آنچه پیش از این تصور می‌شد، هوش احساسی، بیشتر از ضریب هوشی و عوامل دیگر به کمک کارآفرینان می‌آید
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ محققان دانشگاه ایندیانا دریافتند که کارآفرینان به هوش هیجانی، بیشتر از ضریب هوشی بالا نیاز دارند. براساس تحقیقات اخیر، هوش هیجانی بیش از آنچه تصور می‌شد، برای بقای یک کسب وکار حیاتی است.
اصطلاح هوش هیجانی به مجموعه‌ای از خصوصیات گفته می‌شود که در روابط بین فردی بسیار تأثیرگذارند. درواقع می‌توان گفت که هوش هیجانی همان توانایی درک، استفاده و مدیریت احساسات برای از بین بردن استرس و اضطراب و ارتقای روابط بین فردی است.


نیاز کارآفرینان به شایستگی‌های احساسی

«ریگان استیونسن»، استادیار «کارآفرینی و مدیریت» و عضو هیئت علمی کارآفرینی در دانشکده تجارت دانشگاه ایندیانا، می‌گوید: «ما دریافتیم که به دلیل نداشتن اطمینان و ابهام زیادی که در دنیای کارآفرینی وجود دارد، وقوع شرایط بحرانی محتمل‌تر می‌شود. کارآفرینان به شایستگی‌های احساسی، بسیار بیشتر از سایر شایستگی‌ها -مانند ضریب هوشی- نیاز دارند.» استیونسن توضیح می‌دهد: «کارآفرین بودن به معنای کار کردن در یک محیط کار سنتی نیست. اگر کارآفرین هستید، می‌دانید که مدیریت کردن کسب وکارتان اغلب این حس را به شما می‌دهد که در یک ترن هوایی احساسی، تنها مانده اید و درحال فریاد زدن هستید.»
طبق آخرین آمار اداره کار ایالات متحده آمریکا، حدود یک پنجم از کل مشاغل جدید در ۲ سال اول فعالیت خود با شکست مواجه و به طور تقریبی نیمی از آن‌ها طی ۵ سال تعطیل می‌شوند.

بیش از یک میلیون شرکت آمریکایی که کارمندان زیادی هم داشتند، در سال ۲۰۲۰ -معمولا به دلیل همه گیری کرونا- بسته شدند. تعداد ورشکستگی‌ها در سال ۲۰۲۰ و تعداد مورد انتظار در سال جاری به سطحی خواهد رسید که آخرین بار در بدترین سه ماهه بحران اقتصادی مربوط به سال ۲۰۰۹ دیده شده است.


اهمیت مدیریت احساسات در شرایط بحرانی

ارنست اوبویل، استادیار «مدیریت و کارآفرینی» و دارنده کرسی مدیریت این رشته در دانشگاه «ایندیانا»، می‌گوید: «طبیعت ناخوشایند بیماری همه گیر کرونا باعث شده است که توانایی مدیریت احساسات و ارتباطات اجتماعی، بیش از پیش اهمیت پیدا کند، زیرا داشتن این توانایی‌ها در شرایط بحرانی و اوضاع نابسامان، بسیار مهم است.» این مطالعه نشان می‌دهد کسانی که از هوش هیجانی بیشتری برخوردارند، نه تنها در شرایط سخت بلکه در شرایط عادی‌تر نیز بهتر می‌توانند به خود انگیزه بدهند و مهارت‌های اجتماعی شان را حفظ کنند.

محققان این مطالعه می‌گویند: «هوش هیجانی با مهارت‌های اجتماعی‌ای مانند درک دقیق نیاز‌های دیگران، تأثیر گذاری مثبت در اولین دیدار‌ها و اثرگذاری بر دیگران در تعاملات بین فردی، مرتبط است. این مهارت‌ها برای توسعه شبکه‌های تجاری اهمیت دارند و می‌توانند به مشروعیت بخشیدن به کسب وکار و جذب منابع کمک کنند. علاوه بر این‌ها این مهارت‌ها می‌توانند خلاقیت، توانایی شناخت فرصت ها، توانایی تصمیم گیری در شرایط آشفته احساسی و واکنش‌های مناسب به رویداد‌های پیش بینی نشدنی را افزایش دهند.»


هوش هیجانی؛ ضامن موفقیت کارآفرینان

یافته‌های استیونسن و اوبویل، براساس ۴۰ تحقیق قبلی در زمینه کارآفرینی به دست آمده است که در آن‌ها ۶۵ هزارو ۸۲۶ کارآفرین مورد مطالعه قرار گرفته اند. براساس تحقیقات قبلی، هوش شناختی (بهره هوشی یا آی کیو) تعیین کننده موفقیت دربین کارآفرینان بود. اما دو عامل مؤثر بر عملکرد کارآفرینان -یعنی هوش هیجانی و هوش شناختی (آی کیو) - به ندرت هم زمان در یک مطالعه بررسی شده بودند. اوبویل در این زمینه توضیح می‌دهد: «درحالی که ضریب هوشی (آی کیو) بدون شک در عملکرد‌های کاری در همه مشاغل، تعیین کننده موفقیت فرد به حساب می‌آید، در حوزه کارآفرینی، این هوش هیجانی است که موفقیت یک فرد یا شرکت را تضمین می‌کند.»

او اضافه می‌کند: «کسانی که از هوش هیجانی سرشاری برخوردارند، تمایل دارند که به جای کسب موفقیت در مشاغل معمولی و عادی، به عنوان رهبران تجاری موفق شناخته شوند و از این موقعیت لذت ببرند.»
پس اگر هم اکنون کارآفرین هستید یا قصد دارید کسب وکار خودتان را راه بیندازید، اولین قدم این است که هوش هیجانی خود را بسنجید و ضعف‌های احساسی تان را به قوت تبدیل کنید. برخلاف آی کیو (هوش شناختی) که تقریبا میزان آن در طول عمر یک فرد ثابت می‌ماند، هوش هیجانی را می‌توان با انجام تمرین‌ها و یاد گرفتن تکنیک‌هایی تقویت کرد.
 
منبع: فیوچریتی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->